środa, 4 stycznia 2017

Postanowienia?


Nie będę wymyślać, że schudnę 25 kilogramów, bo nie wydaje mi się, że to dobry pomysł. Nie zamierzam podejmować spektakularnych wyzwań. Robię plan miejsc (mniej więcej), do odwiedzenia. Wszystkie się nie spełnią, chociaż są realistyczne, ale planować można.

1. Ryn. Miasto nad jeziorem. Moja noga nigdy tam nie postanęła. Znam tylko jako punkt przejazdowy. Aż wstyd. Takie ważne turystycznie miejsce.

2. Fuledzki Róg. To samo, co z Rynem. Kiedyś prawie doszłam od strony jeziora (po zimie i lodzie, ale jednak nie dotarłam.

3. Morąg. Jest tam kilka eksponatów, które chcę zobaczyć. I okolice są ciekawe.

4. Wilno. Nigdy tam nie byłam, a tereny okoliczne to niby korzenne dla mnie. Częściowo. Lubelszczyzny z mojej korzennej strony też nie widziałam, więc może również warto?

5. Banja Luka. Nazwa jest fajna, zdecydowanie jedna z najlepszych na świecie. I ostatnia misja rozpoznawcza do BiH bardzo mnie zachęciła do dalszej eksploracji. Kawę mają dobrą...

6. Elbląg jest najlepszym miastem w województwie. Byłam tam dawno temu, a warto byłoby wrócić, porozglądać się.

7. Mierzeja Wiślana, bo pięknie. I mam dobre wspomnienia. Lubię morze. Lubię wodę. Już mnie nie ogarnia tak straszliwe przerażenie wywołane ogromem przestrzeni. Ogarnia mnie podziw.

8. Białowieża i puszcza. Podobnie jak punkt wyżej. Pięknie, dobrze wspominam. Lubię dzicz. Taki trochę Augustów ta Białowieża... ;)

9. Gołdap i uzdrowisko. Wszyscy moi znajomi już widzieli nowe uzdrowiskowe budowle, tylko jeszcze ja tam nie byłam.

10. Wyskok. Dzicz z widokiem na jezioro Oświn.

11. Realizacja planów pałacowo-tułaczkowych w dawnych Prusach Wschodnich. Mam gotowe 3 plany wyprawowe. Realizacja wisi.

12.Wyspa. Jakaś. Jeszcze nie zdecydowałam.

13. Państwo, w którym jeszcze nie byłam. Żeby dodać do kolekcji i lansować się, jaki to ze mnie podróżnik wielograniczny.

14. Pasym dla ratusza. I kilku innych obiektów interesujących. Ostatnio się nie udało.

15. Góra. Wspiąć się na wyżyny. Jeszcze nie zdecydowałam, na jaką wysokość, zobaczymy, co stanie na drodze.

16. Dobre Miasto. Zawsze przejazdem, zawsze sobie obiecuję, że następnym razem noga moja postanie. Najbardziej interesuje mnie Jutrzenka.

17. Coś niespodziewanego, co nawet nie przyszłoby mi do głowy. Żeby horyzonty metaforycznie i literalnie poszerzać.

Na liście oczekujących są jeszcze Pasłęk i Prabuty. Między innymi ze względu na powiązania z Krzysztofem. Gdzie jest Krzysztof? ;)

12 komentarzy:

  1. Z wymienionych miejsc widziałam lubelszczyznę. Zapraszam do Głogowa. Skraj dolnośląskiego na styku z lubuskiem. Miłego zwiedzania w 2017 roku🙄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głogów po drodze do Bolesławca i Jeleniej Góry, więc może kiedyś tam faktycznie dotrę :) Dziękuję i życzę również życzę Ci udanych wypraw :)

      Usuń
  2. Do Szkocji! Serio, bo i wyspy ogarniesz i dzicz ;-) A jak sobie popatrzysz na skyscanner, to bywają loty w obie strony za jakieś 118PLN (i do GLA! a nie do Prestwick, z którego owszem, fajna trasa, przez Troon np. i pola golfowe, ale bez przesady :-P )

    *uściski*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nad czym myśleć :) Już mi polecano Maderę za podobną kwotę :D I Upałty na Mamrach. Jest z czego wybierać :D

      Usuń
  3. Weź mnie ze sobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez obrazy, ale raczej nie ufam anonimom z internetu na tyle, żeby zabierać ich ze sobą w głuszę. Albo nawet do cywilizowanych miejsc. :)

      Usuń
  4. Takie plany na Nowy Rok uważam za naprawdę dobre i oryginalne ^^ Trzymam kciuki za to by udało się je zrealizować i czekam na relację na blogu z owych podróży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli tylko uda się zrealizować któryś z planów, oczywiście zrelacjonuję :) Planować trzeba realistycznie :)

      Usuń
  5. Fajne plany na zwiedzanie i zobaczenie miejsc w których się nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W niektórych miejscach byłam, ale dawno temu. Więc warto odnowić znajomości :) Dziękuję i pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. Bagrationowsk też warto dopisać do listy oczekujących.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.