środa, 27 kwietnia 2016

Zielenina


Prosta sprawa, ponieważ prostota jest jak najbardziej wskazana. Bez komplikacji, osiągalnie, łatwo, blisko życia. A jeżeli łączy się to jeszcze z witaminami i minerałami? Tym lepiej.

Młoda pokrzywa, owoce, trochę wody. Bardzo dobre połączenie. Z pokrzywą mam doświadczenie takie - tylko liście i cienkie łodygi. Te grube, główne patyki są dość twarde, co spowalnia proces mielenia na miazgę. A ja nie mam cierpliwości. Teraz jest czas na zbieranie zielska, dopóki jeszcze nie kwitnie. I jak luksusowa herbata - tylko najmłodsze listki.
Uprzedzając pytania - pokrzywa przemielona nie powoduje dyskomfortu. Właściwości agresywne zostają zneutralizowane.
Samo dobrodziejstwo. Legenda głosi, że pokrzywa działa odkażająco, pobudza trawienie, może służyć do eliminacji pasożytów jelitowych, wzmacnia włosy, powstrzymuje hemoroidy od panoszenia się... Ale o tym lepiej i dokładniej można przeczytać w różnego rodzaju literaturze specjalistycznej. Kto się interesuje, ten wie. Ja nie jestem ekspertem.
Słyszałam jednak, że osoby z problemami nerkowymi nie powinny zbytnio szarżować, zwłaszcza przy liściach już nie takich młodych.

Zebrane rośliny należy umyć, co raczej nie powinno być zaskoczeniem.



14 komentarzy:

  1. Fajnie, wypiłabym z Tobą na zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też blenduję, na razie miałam tylko nać rzodkiewki, ale za moim domem jest plantacja pokrzyw, to pójdę dziś sobie nazbierać. Spróbuję z kiwi i na ostro:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i spróbowałam:-) Bez kiwi, bo zapomniałam kupić, za to z selerem naciowym, solonym koperkiem i dużą ilością pieprzu, na kefirze, super!

      Usuń
    2. Z kefirem i koperkiem brzmi naprawdę smakowicie :) Coś podobnego zblenduję :)

      Usuń
  3. Też coś takiego muszę zacząć robić. Ale mam prikaz jedzenia tłuszczów. Myślisz, że można dodać do takiego koktailu łyżkę oliwy? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja surówka z cytrusów to cytrusy pokrojone w małe kawałki, oliwa, kurkuma, pieprz cayenne i ciemny cukier trzcinowy. Myślę, że oliwa do pokrzywy też pasuje. Jeżeli z ananasem, to nawet kokosowy olej, wtedy się tropikalny smak osiągnie.
      ;)

      Usuń
  4. Czuję się skuszona tą pokrzywą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pokrzywy na działce, mam, tylko zapominam, że mam! Jak przestanie siąpić, to lecę zerwać i zrobię takie koktajle, myślałam o zupie z pokrzywy, ale to lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokrzywa zamiast szpinaku sprawdza się też w pierogach, naleśnikach i różnego rodzaju zapiekankach :)

      Usuń
  6. Prawdziwa dawka zdrowia :D Chętnie bym wypił taką szklankę :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.