czwartek, 3 grudnia 2015

Bufonidae


Ropucha szara, ropucha zielona, ropucha paskówka. Płazy bezogonowe. Wszystkie występują w Polsce, niektóre doskakują na krzywych nóżkach do aż do Mongolii. Jednocześnie apeluję do wszelkich drobnych posiadaczy ziemskich - sztuczne nawozy w ogródku utrudniają życie płazom. I innym robakom. Płazy i inne robaki są potrzebne w ekosystemie. Nie trzeba ich zaraz całować, wystarczy pozwolić im (godnie) żyć.

Akryl, 20/60, trochę metalicznych akcentów. Malowałam ponad miesiąc. Ostatnio w przypływie desperacji definitywnie skończyłam. Tło jest ogniowe, bo this girl is on fire. Było różowe, ale ostatnio przeżywam załamanie kolorystyczne.
Poniżej w całości i w trzech detalach.


Bufo bufo

Bufo viridis

Bufo calamita


14 komentarzy:

  1. Zielone Żabki :D

    https://www.youtube.com/watch?v=52--m6JRm2s

    OdpowiedzUsuń
  2. Żabki nie są moimi ulubionymi zwierzątkami (wolę te futerkowe), ale na obrazku prezentują się całkiem sympatycznie:-) to pewnie zasługa tego ciepłego tła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście, że to nie żaby, tylko ropuchy ;) Ja też za żabami nie przepadam.

      Usuń
  3. Mnie zachwyca każde zwierze. Twoje żabki są urocze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niekoniecznie każde zwierze, ale ropuchy uważam za kreatury pełne potencjału artystycznego.

      Usuń
  4. Lubię ropuchy. I popieram dbanie o ich dobrostan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat bez ropuch nie byłby kompletny. :)

      Usuń
  5. Czadowe. Książe w zestawie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ma być książę, to trzeba rozmawiać z kumakiem. Kumaki mają źrenice w kształcie trójkątów, a czasami nawet serduszek.

      Usuń
  6. Łooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Moje dzieciństwo, czyli "O czym szumią wierzby"!!! Ropuch był zawsze moim bohaterem!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to nie tylko dzieciństwo. Dokarmiam płazy piwniczne.
      Dzięki :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.