niedziela, 4 października 2015

Bubo bubo, canis lupus



Póki co największe (gabarytowo) osiągnięcie. 70/50, farby akrylowe, pomysł Leny, wolna interpretacja. Dzieje się dużo. Jest puchacz, wilk i paprocie (a przynajmniej coś, co chciałam, żeby wyglądało w rodzaju paproci). Kolorystycznie nie chciałam powodować oczopląsu i innego rodzaju wstrząsów. Wybrałam zestawienie, które lubię. Trochę relaksacyjnie monotonne, ale z głębią.


Wilki w sztuce są przebiegłe i żarłoczne, z czym trudno się zgodzić. Zwierz to zwierz, ludzie swoimi cechami często obdarowują symbole nierównomiernie. Sowy z kolei uchodzą za znak mądrości, wiedzy, ale bywają także postrzegane jako wyraz żałobny. Przełamując stereotypy starałam się ująć obie bestie w sposób radośniejszy. Bez tajemniczego-nie-wiadomo-czego. Nie zdarza mi się raczej ukrywać przekazu, skupiam się na czystej formie estetycznej.



Produkt jest obecnie pakowany i już niedługo powędruję do prawowitej właścicielki.

12 komentarzy:

  1. A mi się bardzo podobają krysztallowe kropeczki na zwierzach, jakby w nich płynęła energia wszechświata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwierze są elementem Wszechświata. Kropki się łączą :D

      Usuń
  2. Lubię motyw wilków w obrazach. Twoje połączenie sowy i wilka oraz paproci zaskakuje ale i zachwyca. masz talent.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zauważyłam tam tej sowy na pierwszy rzut oka! Serio. Jakoś mi się zlała z tłem, ale może zwyczajnie nie jestem spostrzegawcza... :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na pierwszy rzut nie zauważyłam wilka, tak łagodnie wygląda w tych niebieskościach:-) Ma wspaniałą wyjącą pozę, trochę mi brak księżyca, ale z drugiej strony wilk wyjący do księżyca jest taki banalny, natomist do sowy... Bardzo oryginalnie:-). I Twoje paprocie niesamowicie mi się podobają:-)

      Usuń
    2. Tu wszystko zlewa się z tłem :)
      Księżyc się nie pojawił, bo to zbyt oczywiste. Paprocie trochę przypominają skrzypy, ale generalnie osiągnęłam zamierzony efekt.
      Dzięki!

      Usuń
  4. Od razu wiedziałam, że to paprocie :) Nie potrafię rozpisywać się o sztuce, więc pozwolisz, że napiszę tylko: bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Jeżeli od razu widać, że to paprocie, to znaczy, że osiągnęłam sukces :D

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.