piątek, 24 lipca 2015

W powiększeniu


Chciałam zrobić kilka zdjęć kwiatków. Ozdobnie, bo takie ładne. Z mieszanki polno-ogrodowej wyrosły wielokolorowe chabry, co uznałam za godne uwiecznienia. Poza tym inne zielska prezentują się uroczo i zachwycająco, więc dlaczego nie... Podczas sesji florystycznej okazało się, że to nie tylko rośliny - to całe robakowe miasto!

Bzyg brzęk / Scaeva pyrastri na chabrze.

Babka lancetowata, czyli Lady Lancelot ;)

Pająk na kosmatym kąkolu

Biedronka siedmiokropka / Coccinella septempunctata, czyli Siebenpunkt-Marienkäfer

Pszczoła z zakupami na nóżkach

Ostrożeń warzywny / Cirsium oleraceum i pszczoła umorusana w pyłkach

Wszystko wygląda normalnie z daleka, ale kiedy oko zobaczy szczegół, świat staje się większy i ciekawszy.

10 komentarzy:

  1. Przecudowne zdjęcia i muszę przyznać, że niestety brakuje Nam nie raz czasu by pozachwycać się takimi drobiazgami, a przecież wystarczy chwila i możemy odszukać piękno, które koi, cieszy i przyciąga. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ostatnio bardziej się staram, jeśli chodzi o zdjęcia :) Warto znaleźć chociaż chwilę.

      Usuń
  2. Brakuje jeszcze takiego czarnego ślimaka bez skorupy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarnego ślimaka bez skorupy widziałam ostatnio ok. 20 lat temu. Poza tym w tym roku susza powstrzymała wszystkie ślimaki przed powiększeniem populacji.

      Usuń
    2. U nas susza nie powstrzymała...
      Piękne zdjęcia, bardzo żywa natura:-)

      Usuń
    3. Może to regionalne ślimaki? U mnie są tylko rude bez skorup i to nawet nie w ilości wskazującej na plagę. Susza suszy nierówna :)

      Usuń
  3. Zachęciłaś mnie do podglądania przyrody, no i spotkałam pszczołę z "zakupami". Widziałam już je tyle razy, ale "zakupów" nie zauważałam. Dziękuję :).
    Zdjęcia piękne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne foty! Gdy widzę jakiegoś owada na kwiecie też nie mogę powstrzymać się i cykam fotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niektóre owady naprawdę warto bliżej poznać :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.