piątek, 5 grudnia 2014

Zastrzyk na rozgrzewkę


Nieletni czytelnicy klikają tutaj i nie pyskują. To okrutne z mojej strony, ale nie chcę być oskarżana o demoralizację młodzieży. Poniższy tekst zawiera treści alkoholowe, czyli z założenia nieodpowiednie dla osób w wieku młodocianym.


Maciek robi najlepszą malinówkę. Bez dwóch zdań. Aż musiałam zrobić zdjęcie. Artystyczne, jako i sam trunek. Ale to tylko przy okazji tematu.

Druga sprawa, właśnie ta główna - przeczytałam, wielce się zainspirowałam i zrobiłam swoją miksturę do herbaty. Użyłam 3 pomarańczy, 2 cytryn, dużej szczypty imbiru w proszku, kilkunastu goździków. Wyparzyłam owoce, pokroiłam w miarę moich krajalniczych możliwości. Upchnęłam do dużego słoja. Zalałam to wszystko białym rumem (prawie całe 0,5 l). Odstawiłam, nabrało mocy urzędowej. Pojawił się problem z wydobyciem ze słoja rumianej przyprawy, ale na ratunek przybył mój brat ze swoim vintage akcesorium laboratoryjnym. Strzykawa jest szklana i wygląda jak z niezbędnika zaprawionego w boju morfinisty. Nie żeby mój brat był, ale ma zwyczaj gromadzić różne ciekawe klamoty. Czasami nawet znajduje dla nich zastosowanie... ;)

Zestaw chemika amatora.


Kostki cukru. Wraz miksturą cytrusowo-rumową tworzą zgrany duet.


Osobiście wolę herbatę z konfiturą pigwową, ale rum ze strzykawki może być interesującym urozmaiceniem wieczora.

8 komentarzy:

  1. Podoba mi się to w słoiku(łącznie ze słoikiem). Zaczął się sezon herbat, cytryn i imbiru. Ja to idę na łatwiznę i piję wodę gotowaną z imbirem startym i plastrami cytryny. Ale to co pokazujesz, ma konkretną MOC :D Lubię rum, a daawno nie piłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słoik jest po oliwkach. Początkowo stały w nim płatki owsiane, ale zmienił zastosowanie. Lubię gotowaną wodę z imbirem i miodem. Ale rum to rum :) Polecam!

      Usuń
  2. Super zdjęcia i świetna strzykawka, dodatek do herbaty też brzmi zacnie. To pół litra rumu swoje na pewno zrobiło. A taką herbatą z rumem nigdy bym nie pogardził:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy do kawy się nada ta mikstura, bo do herbaty rzeczywiście - rzecz oczywista. Strzykawka pomaga mierzyć i kontrolować wydobycie ze słoika. Dużo nie ubyło :)

      Usuń
  3. no nie wiem, ja bym wypiła rum saute :-P ale generalnie uważam, iż do zalewania czegokolwiek nadaje się spirytus, ewentualnie zwykła biała okowita :-D rumu bym pożałowała! o!
    zawsze chciałam mieć brata :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami cieszę się, że mam tylko jednego brata ;)
      Spirytus się nadaje do zalewania, ale rum z natury nadaje się do herbaty, więc taki cytrus tylko go uszlachetnia, wydobywa z niego to, co najlepsze.
      :)

      Usuń
  4. Strzykawa pierwsza klasa! A napitek też zapewne zacny, z taką ilością rumu nie może być inaczej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prastrzykawa :D Konsumenci recenzują napitek pozytywnie, więc ze średniej wychodzi, że zacny ;)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.