wtorek, 2 grudnia 2014

Sen nocy grudniowej

Puk, puk! Grudzień. W tym miesiącu ambitnie i nerwicowo będę się starała dobić do rocznej setki (a to dopiero nr 84!). Najłatwiej będzie publikować posty codziennie, aż do wyczerpania (do soboty jestem ustawiona, czekają już w kolejce, a w sobotę będę sklejać porcję na następny tydzień). Ale nie może to być bezsensowna rewia zapchajdziur. Chcę jakości. Dlatego żyły sobie wygryzę, ale będzie 100 o czymś. To straszne być człowiekiem, który chce wszystko ładnie zamknąć. Tak się nie da normalnie żyć. Jeśli jesteś na drodze do tego celu, zawróć.

Dzisiejszy post to nagromadzenie wielu liter. Sprawy, do których zabrakło kontekstu.

Po pierwsze najciekawsze słowa kluczowe z moim komentarzem. Lubię pomagać w zdobywaniu wiedzy. Pomijałam je od jakiegoś czasu, nawet nie czytałam, a można tam przecież znaleźć perły inspiracji.

jak zwiekszyc gestosc wlosow
Słyszałam, że kofeiną. Płukanie w kawie (byle nie gorącej, i najlepiej bez fusów) podobno zwiększa objętość włosów, a dodatkowo powoduje dzikie lśnienie. Nie sprawdzałam. Moje włosy nie potrzebują zwiększania gęstości. Niby wypadają od kilku miesięcy, ale nie widać, żeby liczebność znacznie się uszczupliła. Z działań długoterminowych - olejowanie. Wybrać należy jakiś olej użyźniający skórę głowy i regularnie się tego trzymać, raz w tygodniu wmasowywać w skalp. Efekty powinny się pojawić. A jeśli nie, to przeszczep.

lovey dovey co to znaczy
To znaczy o-o-o-o... Lovey dovey to zakochane, słodkie, serduszkowe, kiss-kiss, lukrowane niuńcianie się.

Po drugie kilka faktów, o których nie każdy być może wie, a szalenie są zajmujące. I można zadziwić nimi rodzinę i znajomych.

Każdy zna "Dziwny jest ten świat" Czesława Miłosza Niemena. Otóż pierwotna wersja tekstu zawierała treść następującą:
Lecz ludzi dobrej woli jest więcej
i mocno wierzę w to,
że ten świat
nie zginie nigdy dzięki nim.
Nie! Nie! Nie!
Przyszedł już czas,
najwyższy czas,
jamnika sprawić sobie. 
Osoby z otoczenia artysty, którym pierwszym zaprezentował utwór, jednogłośnie stwierdziły, że coś takiego nie może zostać opublikowane. Zaszkodziłoby to wizerunkowi piosenkarza. Jeśli faworyzowałby jamniki, przylgnęłaby do niego łatka rasisty. Chcąc ratować rozkwitającą karierę, Niemen zmienił tekst na ten, który zagnieździł się pod kopułami Polaków:
Przyszedł już czas,
najwyższy czas,

nienawiść zniszczyć w sobie.
Kolejne ciekawostki o Czesławie. Miłosz miał wredną minę, ale to tylko pozory. W rzeczywistości był osobą raczej uprzejmą. Miał też brata Andrzeja. I kuzyna Oskara, który był Litwinem. Co jeszcze ciekawsze, ale już bez udziału jakiegokolwiek Czesława - prezydent Gabriel Narutowicz miał rodzonego brata Stanisława, który był Litwinem. Józef Piłsudski miał brata Bronisława, który był etnografem.

Fakt prehistoryczny. Skąd się wzięła sól na przykład w Wieliczce? Może tego wszyscy nie wiedzą, ale kiedyś żyły na Ziemi dinozaury. I te dinozaury pociły się solą w drobnych kryształkach. Strzepywały ją z siebie, wdeptywały ciężkimi kopytami w ziemię i w ten sposób powstały złoża soli.

Po trzecie wystartowałam w teście (znalezionym za pośrednictwem tym tutaj). Rezultat wyszedł dziwny, ale pewnie dlatego, że nie lubię deserów i filmy do wyboru były słabe, wybierałam z braku laku, bo gdybym miała lepsze opcje, okazałoby się, że jestem niedźwiedziem polarnym, a nie kobietą niezależną. Dowiedziałam się, że nie lubię polegać na innych (pewnie, że nie lubię, bo się spóźniają, a ja wiem lepiej), wiele rzeczy robię po prostu sama (bo nikomu innemu się nie chce robić takich głupich rzeczy), a do tego dobrze mi idzie (tego akurat nie zauważyłam), co sprawia, żem dumna z osiągnięć (aż mnie rozpiera od środka), bo moje są i tylko moje (jak Zbyszko jest Danuśki). Rządzę! Tylko nikt nie podporządkowuje się tym rządom...

Po czwarte zawsze liczę na dystans i inteligencję.

4 komentarze:

  1. Haha, czyta się nadzwyczaj przyjemnie :) i jestem święcie przekonany, że będzie te 100 ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musi być, bo inaczej zacznę rok z zaburzeniami spełnienia :)

      Usuń
  2. Z tym tekstem to serio? Ciekawe czy kofeina rozmnozylaby mi Dready?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ze wszystkim. Ale akurat o tej kofeinie to ktoś poważnie mówił w kontekście włosów.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.