niedziela, 28 grudnia 2014

Mleko bananowe


Tak, jedzenie. A dokładniej - napój.

Miało być coś innego, jednak okoliczności nie dopisały. Życie nie zawsze układa się tak, jakby się planowało. Bo nawet nie wymarzyło. Ale przynajmniej w kuchni można znaleźć kawałek azylu, udawać bananową młodzież. Tam, gdzie zamrażarka wypełniona jest lodem konsumpcyjnym. I w tym momencie pojawia się postanowienie na nowy rok blogowy. Nie sprecyzowałam go jeszcze dokładnie, ale plan jest mniej więcej taki: będę częściej korzystać z "Książki kucharskiej" Zawistowskiej. Może nie do końca na zasadzie Julie&Julia. Postaram się jednak chociaż jeden przepis w miesiącu sprawdzić. Początkowy stopień trudności: brak jakiegokolwiek. Nie spodziewałam się, że wyjdzie tak dobrze, że kombinacja może minimalistyczna, ale efekt "na bogato".


Pominęłam cukier. Banany są wystarczająco słodkim warzywem.  I zrobiłam inaczej, bo od czasu publikacji tego przepisu technologia się rozwinęła.
Do blendera wrzuciłam połowę laski wanilii (nożyczkami odcięłam, nie wybierałam nasion ze skórki, pół patyka dosłownie), półtora banana i zblendowałam to na jednolitą masę. Wlałam pół litra mleka i na mniejszych obrotach wymieszałam całość. Wrzuciłam 6 kostek lodu (trochę się pokruszyły w procesie).
Przelałam do szklanek, z pozostałej połówki banana wycięłam plasterki ozdobne. Gotowe!




14 komentarzy:

  1. Odjęłabym ten cukier. Banany same w sobie są już bardzo słodkie... :DD

    OdpowiedzUsuń
  2. super tez takie sobie piję co drugi dzień
    pozdrawiam,pa pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aż tak bardzo mleka nie lubię, więc raz w tygodniu to dla mnie dawka wystarczająca :)

      Usuń
  3. Brzmi i wygląda znacznie, zwłaszcza ze Lubie banany, niestety akurat mleko mi się skończyło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście składników nie jest tak dużo, żeby kompletowanie zajęło wiele czasu. Uzupełnij zapasy mleka i smacznego! :)

      Usuń
  4. Mleko i banany połączenie genialne :) prosty przepis ale smak i efekt świetny :) sam chętnie sobie sprawię takie mleko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam przekonana do tego połączenia, ale zaryzykowałam. Naprawdę dobre, jeśli ktoś lubi banany i wanilię. :)

      Usuń
  5. uwielbiam takie i często robię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy wcześniej czegoś takiego nie widziałam. I myślałam, że to tak unikalny napój... A okazuje się, że wiele osób od dawna zna :D

      Usuń
  6. Z mlekiem nie jestem w stanie niczego przełknąć. A banany "katowałam" całe lato, aż nam się przejadły, do tej pory mój syn nie może na nie patrzeć :)) Ja lubię, bardzo. Jak dorwę jaieś roślinne mleko, to sobie przyrządzę coś podonbego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero zaczęłam je katować ;)
      Sama planuję spróbować bananów z migdałowym. Daj znać, jak Ci poszło. :)

      Usuń
  7. Generalnie wszystko z dużym udziałem banana jest pyszne:) Nie ma innej opcji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę stwiedzić, że banany to jedna z lepszych słodkich rzeczy, jakie kiedykolwiek wymyślono. Forma dowolna.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.