środa, 10 września 2014

Pierwszy krok człowieka w Kosmosie


Pustynny krajobraz z innej planety. Zdjęcia inspirowane najpopularniejszą powieścią Franka Herberta*. Mazury to w umysłach ludzi lasy oraz jeziora. O pustyniach nie pomyśli raczej nikt. Ale jest na Mazurach piramida, więc dlaczego nie pustynia?

(¬‿¬) Być jak Neil Armstrong...

Ciekawostka:
Neil Armstrong urodził się w miejscowości noszącej nazwę Wapakoneta. 
 
Ślady byka (pan jeleń). Sezon rykowiskowy już oficjalnie trwa.


Mam nadzieję, że żaden rolnik nie będzie mnie ścigał z powodu nabijania kilometrów w terenie polnym (a to nawet było pole jakiejś szychy lokalnej). Muszę przestrzeń do biegania dla pana jamnika kombinować, bo biedaczysko zleniwiało i tyje. Jak jego pańcia...

*Mam problem z nazwiskami. Nigdy nie mam pewności czy Herbert Franck, czy Frank Herbert, albo czy Douglas MacArthur, czy Arthur MacDouglas... Czekam na komentarz Kas o Czesławie Miłoszu.

12 komentarzy:

  1. po Pańci nie widać, Pańcia wiotka jako sylfida :-) pozdrawiać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ale z braku czasu, chęci i motywacji zaprzestałam ćwiczyć na poważnie, kości i mięśnie rdzewieją... Trza to zmienić, w garść się wziąć.

      Usuń
  2. Ponoć film z pierwszego lądowania na księżycu nakręcili w Hollywood ;)
    Ja też przekręcam imiona i nazwiska, zwłaszcza gdy ktoś ma imię na nazwisko, nigdy nie wiem czy składać mu życzenia imieninowe dwa razy w roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było odpicować historyczną sytuację. Na Księżycu mogło nie być dobrego światła, odpowiedniego sprzętu też pewnie nie powieźli, bo bagaże trzeba ograniczyć. Film, gdzie Bruce Willis wysadza planetoidę w pył też w Hollywood kręcili. A ludzie aż płakali oglądając! (Chociaż to wysadzenie było z punktu widzenia naukowego idiotyczne).
      W temacie imion jeszcze - dlaczego kobieta nie może mieć męskiego drugiego imienia? Mężczyźni mogą mieć Jan Maria, albo coś w tym rodzaju, ale kobiecie Maria Jan nikt nie pozwoli. A byłoby ciekawie :)

      Usuń
  3. Mazury w umysłach ludzi to komary, komary komary... itp. Co pustynnych widoków na innych planetach i tym podobnych, samutna a może i wesoła, albo dwa w jednym, prawda jest taka, że pierwszy krok człowieka w kosmosie odbył się na Ziemi. ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam szybkie badanie wśród pozamazurskich znajomych i odpowiedź "komary" nie padła ani razu.
      A co do kroków w Kosmosie - to jest właśnie kwestia postrzegania świata. Kosmos widzi się gdzieś poza, daleko, wysoko, a niewiele osób bierze pod uwagę, że my tutaj na tej planecie już jesteśmy w Kosmosie. Teoria geocentryczna wiecznie żywa.

      Usuń
  4. Ale posprzątane! Bezkres robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pustynie, oceany i lodowe pustkowia zawsze wzbudzają mój podziw :)

      Usuń
  5. ...i ja przy tej piramidzie byłam. Co prawda minęło już kilka lat, ale bankowo nic się nie zmieniła... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd pamiętam, wygląda tak samo :)

      Usuń
  6. Na Lanzarote miałam okazję podziwiać krajobraz księżycowy :) Widzę, że w Polsce też są podobnie ciekawe miejsca :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.