wtorek, 7 stycznia 2014

Wyróżnienie i 11 pytań

Zostałam wyróżniona. Anika z ArtFarmy była na tyle miła i sympatyczna, że przyznała mi wyróżnienie Liebster Blog. Nie jest mi ono obce, jakiś czas temu zmierzyłam się już z pytaniami z tej okazji, ale tym razem padły zupełnie inne. Nie będę rozsyłać wyróżnienia dalej, powinność spełniłam za pierwszym razem. Poza tym nie umiałabym się zdecydować. Dlatego postanowiłam zadać pytania na które czytelnicy będą mogli w refleksji swojej odpowiedzieć, niekoniecznie publicznie. Tak sobie zasadę zmieniłam. Ja nie mogę? ;)



A teraz pytania, na które z powodu wyróżnienia powinnam odpowiedzieć:

1. Jaką książkę polecasz na długie zimowe wieczory?
"Prawiek i inne czasy" Olgi Tokarczuk. Czyta się za szybko i zostanie jeszcze wiele zimowych wieczorów na inne książki. Zatem polecam również obie biblijne księgi Samuela, bo bardzo lubię historię króla Dawida. To wymaga dłuższego skupienia, trudniej się przyswaja, ale wciąga.

2. Jaki napój najchętniej pijesz zimą?
Nie mam ulubionego zimowego napoju, ale ostatnio wróciłam do picia kawy z cukrem waniliowym i mlekiem. Z alkoholowych (Andrews Sisters mnie namówiły!) - rum and coca cola z dodatkiem lodu. I jeszcze zielona herbata z cynamonem i imbirem. Top 3 napojów w tym sezonie.

3. Jakiej techniki artystycznej chciałabyś spróbować?
Wszystkich, których jeszcze nie próbowałam. Tego jest tak dużo! Teraz staram się opanować dzierganie koralikowych bransoletek. Wcale nie jest łatwo.

4. Jaką porę roku najbardziej lubisz?
Pracuję nad sobą i staram się twierdzić, że zawsze jest dobra pora roku. Ale najbardziej lubię przełom lata i jesieni, sierpniową nostalgię. Wtedy światło jest bardzo specyficzne. I odcienie zieleni nabierają innego wymiaru. Powietrze pachnie gorącym słońcem z jesienną nutą.

5. Jaki jest Twój ulubiony serial lub film?
Obecnie ulubiony serial: Byeoleseo On Geudae. Jeśli chodzi o film, jednym z najlepszych, jakie w życiu widziałam, jest Plac Waszyngtona Agnieszki Holland.

6. Jaki kraj lub miejsce na świecie chciałabyś odwiedzić i dlaczego?
Skandynawię latem, szczególnie z wioskowej strony, bo podobają mi się stare, drewniane domki. Zrobiłabym sobie rajd po skansenach. Chciałabym też odwiedzić kawałek Litwy z moim Dziadkiem, bo jeszcze mi się to nie udało, a chciałabym zobaczyć jego miejsca.

7. Jakiego artystę podziwiasz i dlaczego?
Podziwiam wielu artystów, głównie ze względu na ich determinację i ciężką pracę, jaką wykonali/wykonują. Być utalentowanym to nie wszystko. To właściwie dopiero początek. Chodzi o to, żeby nie zaprzepaścić predyspozycji.

8. Co najbardziej Cię relaksuje?
Claude Debussy i paczka kwaśnych żelków.

9. Jaki jest Twój ulubiony kolor lakieru do paznokci?
Dostałam jakiś czas temu lakier Catrice - Caught On The Red Carpet. Nie noszę często, bo bardzo bogaty, dominujący. Przepiękny odcień czerwieni.

10. Jaki blog, portal lub miejsce w sieci najchętniej odwiedzasz w poszukiwaniu inspiracji?
Pinterest. Jestem uzależniona.

11. Jaka jest Twoja ulubiona zabawka lub zabawa z dzieciństwa? 
Zabawka to oczywiście różowy miś Wojtek. Lubię grać w chińczyka. Pamiętam też z dzieciństwa zabawy w pogrzeb. Zakopywałyśmy z siostrą lalki w kartonowych trumnach, ozdabiałyśmy groby kwiatkami... To kiedyś była moja ulubiona zabawa, dzisiaj lubię się z tego śmiać.

To wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieję, że wywiązałam się z zadania w sposób dostatecznie wywiązujący... ;) A moje pytania skierowane są do wszystkich, którzy mają ochotę na chwilę zastanowienia. Uderzam w banał? Nie szkodzi.

1. Dlaczego nie zadzwonisz wieczorem do kogoś bliskiego?
2. Mówił Ci ktoś, że ładnie dziś wyglądasz?
3. Czy nie byłoby warto adoptować jamnika?
4. Może pójdziesz na spacer? (Dobrze się spaceruje np. z jamnikiem.)
5. Jaki jest ulubiony kolor Twojej mamy?
6. Wiesz, że wcale nie musisz robić tego wszystkiego, co inni ludzie w Twoim wieku?
7. Kiedy ostatnio bezinteresownie komuś pomogłaś?
8. Naprawdę wierzysz plotkom?
9. Zdajesz sobie sprawę z tego, że jest na świecie ktoś (może jamnik?), kto Cię potrzebuje?
10. Czy wiesz, że życie z jamnikiem (lub innym czworonożnym przyjacielem) nabiera zupełnie innego wymiaru?


Obrazek ukradziony.


11. Dlaczego jeszcze nie wysyłasz zgłoszenia na jamnikowy konkurs?

Uprzedając pytania - nie, nie jestem Paulo Coelho. A jamniczą agitację skończę po zamknięciu konkursu. Cisza wyborcza zobowiązuje. A później zajmę się innymi tematami. Jeśli ktoś czuje narastającą frustrację - to przedostatni jamnikowy post. Apogeum przypadnie na rozstrzygnięcie (czyli 10.01). Po tym przestanę (na jakiś czas...).

Ten też.

17 komentarzy:

  1. trzymam kciuki za trzecią z Twoich odpowiedzi ;)) mogę Cię podszkolić, jeśli razem trafimy do Skandynawii :D (zaczęłam o niej marzyć po przeczytaniu całej Sagi o Ludziach Lodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracuję nad tym :) Mam nadzieję, że uda mi się zrobić chociaż jedną, zanim znajdziemy się w Skandynawii :)

      Usuń
  2. Przemyślałam twoje pytania. Chcę przygarnąć psa, ale niekoniecznie jamnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy pies zasługuje na szczęśliwe życie, nie jestem aż tak fanatycznie zapatrzona w jamniki, żeby tego nie zauważyć. Powodzenia! :)

      Usuń
  3. proponuję otwórz osobny blog z jamnikościami... a Skandynawię też bym chciała zobaczyć ale nie mam z kim, bo wolą ciepłe kraje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog to zobowiązanie, ja ledwo wywązuję się z krysztallowego. Nie dałabym rady, tym bardziej, że mam kilka pracochłonnych planów na najbliższy czas.
      Myślę, że Skandynawów w Skandynawii jest dużo. Poza tym ciepłe kraje są przereklamowane i nie ma tam białych nocy. Ten ostatni element: słońce, które nigdy nie zachodzi, również ciągnie mnie w stronę koła podbiegunowego ;)

      Usuń
  4. A ja mam jamnika! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skandynawia też jest dla mnie pociągająca, choć zupełnie nie wiem dlaczego; ze swoim zamiłowaniem do ciepła powinnam oglądać się raczej za południem Europy...
    Gratuluję wyróżnienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem nie jest tam zimno. Poza tym Norwegię otulają ciepłe morskie prądy, więc bardzo polarnego klimatu tam nie mają. A nawet jeśli jest zima, mróz i nieprzyjemnie ujemna temperatura, to na pocieszenie świeci zorza polarna. Aurora Borealis brzmi jak imię i nazwisko kogoś bardzo ładnego.
      Dzięki!

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chociaż pytania nie do mnie skierowame to wzielam je do serca. W końcu jakieś Przemyślane i z sensem. Proste a życiowe. Jutro do kogoś zadzwonił. Dzisiaj juz za późno. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja siostra chyba wzięła sobie do serca to pytanie dotyczące dzwonienia i wczoraj przed północą wyrwała mnie ze snu :)
      Cieszę się, że moje pytania skłaniają do myślenia :)

      Usuń
    2. Telefon dzisiaj został wykonany :) zadowolona jestem, odbiorca telefonu tez :)

      Usuń
    3. To ja też jestem zadowolona :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.