środa, 27 marca 2013

Safari na śniadanie

O jedzeniu. Jedzenie jest bardzo ważne. Ważne jest dobre rozpoczęcie dnia.
Znudziły mi się zwyczajne, okrągłe i nudne placki śniadaniowe. Stąd różnorodność. Kto jest stałym czytelnikiem, ten wie, które zwierzątko zrobiłam sobie.

Przepis jest inny niż zazwyczaj. Skład:
  • szklanka mąki ryżowej;
  • szklanka maślanki (nie było jogurtu, co jest zjawiskiem nieczęsto występującym);
  • łyżeczka sody (nie było proszku do pieczenia...);
  • 5 łyżeczek mąki migdałowej (zmielonych do cna migdałów);
  • łyżeczka cynamonu;
  • 2 jajka (na bogato!).

Żółtka wymieszałam z maślanką. Wsypałam wszystko, co suche, wymieszałam bardzo dokładnie. Białka ubiłam, ale słabo, bo mi się nie chciało. Generalnie należy je na sztywno ubić. Wszystko razem zmieszałam i zabrałam się do smażenia. Na mojej beztłuszczowej patelni, czyli nie tylko bez cukru, ale i bez zbędnego tłuszczu. To jest fit i dietetyczność.




Z takiej ilości ciasta śmiało można stworzyć 4 zwierzątka. Ja zrobiłam tylko świnkę (a może hipopotama?), królika i słonia, bo nie miałam czwartej osoby do śniadania. Z reszty ciasta wyszły nudne, okrągłe placki.

8 komentarzy:

  1. Królik rządzi:)
    A ja się pytam, gdzie jamnik, czemu nie ma plackowego jamnika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydzie czas na jamnika. Trudna jest do usmażenia taka długa gęba ;)

      Usuń
  2. Pychota! W akiej postaci, to ja mogę zwierzęta jeść :D

    Jakże szczęśliwe poranki mają ci, którym przyrządzasz takie śniadania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dżemem marchewkowym były bardzo dobre :)
      Tak się złożyło, że akurat to śniadanie każdy skonsumował w innym czasie, więc szczęśliwość była indywidualna. Szkoda.

      Usuń
  3. Jakie fajne placki! Ten trzeci to misio bez dwóch zdań:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się jeszcze czy to czasem nie małpka albo miś, ale naprawdę trudno stwierdzić :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! To dobry początek dnia :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.