czwartek, 3 maja 2012

But in the end everything has to turn back into pumpkins and frogs

Matury rozszalały się w cudzych życiach, wcale mnie to już specjalnie nie obchodzi. Ale o lekturze jednej ważnej wspomnę dzisiaj. Kiedyś pisałam wielki esej (objętości cały czas brakowało, więc po 10 razy powtarzałam to samo) na temat nieszczęśliwego dzieciństwa Balladyny. I jakiś taki sentyment mi pozostał.
Rok temu miałam plan, urzeczywistniony został dopiero niedawno. W końcu złożyłam unikalne kolczyki. Nazywają się Balladyna i Alina. Miniaturowe dzbaneczniki są pochodzenia litewskiego, więc rodacy wieszcza Adama, bo jak wiadomo Mickiewicz był Litwinem, a Juliusz był Słowacki. Nie ma Polska prawdziwego poety. Napoleon Stanisław Coś Tam Jeszcze Zygmunt Krasiński herbu Ślepowron urodził się w Paryżu. I tyle na ten temat.



Komplet drugi, rybki, też można posądzić o romantyczność. Aleksander Puszkin popełnił bowiem opowiastkę z motywem ubogiego rybaka i złotego karpia, który biedę zamienił w góry pieniędzy, a zapadłą chatkę w noworuską daczę. Rybki ozdobne również są pochodzenia wschodniego, ale trudno mi przypomnieć. Białoruskie lub rownież litewskie. Szklane.
Do rosyjskich skazek polecam ilustracje Iwana Bilibina. Na marginesie. Jako ciekawostkę (maturalną) dodam, iż artysta przebywał w Leningradzie w czasie jego oblężenia. Zmarł zimą 1942 roku.


Jak tylko się zmotywuję, te i inne rzeczy rzucę na alledrogo. Tytuł postny pochodzenia muzycznego.

4 komentarze:

  1. JA pamiętam nawiązanie do Balladyny jeszcze z czasów bloga wcześniejszego lalkowego:) a dzbanuszki zacne na potęgę są:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Psychikę mam przesuniętą przez to dzieło wiekopomne. Dzbanuszki są prześliczne i w tym roku też sobie zakupię całe stadko.

      Usuń
  2. Nejkrásnějši ze všech šperků! Chtělabych sa také... OCzywiście dzbaneczki mam na myśli, pani Justynno kochana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Děkuji! Dzbaneczków jeszcze nie sprzedałam, pani Hanko kochana, więc możesz nie tylko chcieć takie, ale realnie, materialnie posiadać właśnie tę parę ;)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad. Jeżeli leży to w mojej mocy i kompetencji, staram się odpowiedzieć na wszystkie komentarze.
Śmiało, wytknij błąd ortograficzny, literówkę, cokolwiek. Będę dyslektycznie wdzięczna.
Pamiętaj, że nie wszystkie chwyty dozwolone. Proszę o wypowiedzi kulturalne i nie raniące oczu/uczuć osób zainteresowanych bądź trzecich.